Nový vzhled a samoobslužný portál

Nový vzhled pro intuitivnější ovládání aplikace

Na základě intenzivního UX testování jsme upravili layout aplikace. Nový design inspirovaný Office365 zlepšuje práci s aplikací i zaškolení nových uživatelů. 

Samoobslužný portál usnadní život uživatelům i vám

Nový samoobslužný portál vede uživatele k samostatnému vyřešení problému. Díky němu snadno najdou články z báze znalostí či existující požadavky.

Robustní podpora objektů a konfiguračních položek v Service Desku

K jednomu požadavku v Service Desku navážete libovolný počet objektů z Asset Managementu. Naskladňujete několik počítačů a požadavek následně předáváte účetní? Plánujete kontrolu skupiny serverů? Připravujete více zařízení pro nové zaměstnance? Relevantní objekty snadno navážete k příslušným požadavkům.  

Mobilní přístup pro efektivnější práci v terénu

Vylepšili jsme webovou aplikaci, aby lépe podporovala práci na mobilních zařízeních. Potřebujete doplnit informace k požadavku při práci v terénu? Žádný problém!

Workflow

Přehledný workflow designer podporuje i ty nejsložitější procesy

Pro správu procesů a pracovních postupů jsme připravili interaktivní grafický editor. V něm jednoduše nastavíte potřebné workflow. K dispozici je i přehledná vizualizace.  Díky intuitivnímu ovládání mohou editor snadno používat i kolegové z non-IT oddělení.

Lepší práce s vazbami přímo v seznamu požadavků

Když pracujete na projektu nebo kontrolujete onboarding nového zaměstnance, využijete přehledné zobrazení vazeb požadavku přímo v gridu.

Oznámení žadatelům při změně stavu

Přibyla také možnost nastavit automatická oznámení při změně stavu. To vám umožní mimo jiné automaticky poslat zprávu žadateli v okamžiku převzetí požadavku řešitelem. 

Komentáře pro schvalovatele při automatickém schvalování

Přidali jsme systémovou proměnnou komentář pro schvalovatele. Při změně stavu na schvalování může řešitel napsat komentář schvalovateli a to při ručním i automatickém schvalování. Komentář je součástí oznámení i historie řešení požadavku. 

Oznámení o odpovědi na zprávu ze Service Desku

Pokud pošlete zprávy ze Service Desku a adresát vám odpoví na adresu služby, přijde vám oznámení, i když nejste řešitelem požadavku. 

Sdílení informací v týmu: důležité události a řešení případu

Aby byla navigace v rámci požadavku co nejjednodušší, umožňuje Service Desk označit důležité události vlaječkou. Všechny takto označené události lze v požadavku vyfiltrovat a jednoduše tak najít potřebné informace. Abyste ihned zjistili, jakým způsobem se historický požadavek vyřešil, událost s finálním řešením je označená zvláštním příznakem.   


Širší možnosti ALVAO API 

Zapracovali jsme také na nových možnostech vlastních rozšíření v rámci ALVAO API. Díky tomu získáte snadnější integraci do jiných systémů a podporu nových scénářů v práci s požadavky.


Multitenantní provoz

Větší organizace ocení možnost multitenantního provozu. Díky němu mohou skrze jednu instalaci ALVAO obsluhovat několik dílčích databází.

Kritické aktuální zprávy vyžadují potvrzení přečtení

Jsou situace, kdy potřebuje aktuální zprávu dostat ke všem uživatelům a mít prokazatelně zdokumentované, že si ji přečetli. Nyní stačí zprávu označit jako důležitou a v aplikaci ji nikdo nepřehledné. Zpráva nezmizí, dokud uživatelé nepotvrdí přečtení. 


Změny nastavení instantně přenesete do produkčního prostředí

Kompletní služby včetně procesů, SLA a dalších nastavení jedním klikem exportujete z testovacího prostředí a stejně jednoduše je následně importujete do produkce. 

Webinář: Jak řídit interní služby v ekosystému Office 365

Úzké propojení s Microsoft platformou je jednou z hlavních deviz řešení ALVAO. Spolu s uvedením nové verze jsme pro vás připravili webinář  o tom, jak řídit služby v ekosystému Office 365. Během webináře vám naši konzultanti předvedou ukázky nasazení Alvao v prostředí Office 365 a jeho používání v MS Outlook. Dále plánování úkolů do TO-DO, napojení na Teams, automatické vytváření příloh na Sharepoint a snadné předávání požadavků na změny do Azure DevOps. Reporty samozřejmě v Power BI :-)

Registrovat se na webinář

Skládání názvu požadavku z položek formuláře

Lepší editor formulářů umožňuje skládání názvu požadavku z položek formuláře. Uživatel vyplní jen skutečně důležité informace. Není nutné zadávat předmět požadavku.

Parkování požadavku při čekání na součinnost

Zjednodušili jsme pozastavování SLA při čekání na součinnost žadatele či dalších stran. Požadavek nyní zaparkujete do stavu čekání, kde zůstane, dokud se situace nezmění. V přehledu požadavků snadno odlišíte všechny zaparkované požadavky.  

Snazší sběr diagnostických dat pro váš helpdesk

Usnadnili jsme sběr diagnostických dat při zakládání požadavku. Formulář žadatele provede jednoduchým dotazníkem. Informace pak uloží spolu se zakládací zprávou do tiketu.  

Asset Management

CMDB: Lepší vizualizace vazeb mezi objekty

Ať už řešíte profylaktickou výměnu aktivního prvku nebo zkoumáte dopad a naléhavost incidentu, pro přesné zhodnocení situace potřebujete přehledně vykreslené vazby mezi objekty v CMDB. Do nové verze jsme zlepšili vykreslení vazeb. Nově je dostupné přímo v aplikaci bez nutnosti instalace Microsoft Visio.

Asset Management v SaaS

Asset Management konzole se umí připojit k databázi přes internet bez nutnosti VPN. Práce s konzolí je tak bezpečnější a komfortnější. Zároveň díky tomu přibyl Asset Management do naší SaaS nabídky.

Šablony tiskových sestav ukládáme do databáze

Abychom vám usnadnili zachování pořádku v tiskových sestavách, ukládáme je nyní do databáze. Navíc pro tisk předávacích protokolů nepotřebujete MS Word. 

Import z CSV skrze uživatelské rozhraní AM konzole

Usnadnili jsme také nahrávání objektů z CSV souborů. Ty nově nahrajete přímo z uživatelského rozhraní AM konzole.

AM Správa licencí pro více organizací

V rámci holdingu a větších firem často za licence pro dílčí organizace zodpovídají různé týmy. V novém ALVAO přidělíte práva na správu licencí pro konkrétní organizaci .

Pravidelná upozornění na cokoliv z AM i SD

Upozornění si nastavíte v podstatě na cokoliv. Kontrolujte změnu hardware, chybějící licence, konec maintenance nebo nevykázaný čas v docházce. Nechte si zasílat upozornění na konec záruky nebo termín pravidelné kontroly. To vše přímo v ALVAO bez nutnosti nástrojů třetích stran.