Řízení procesů a evidence IT majetku v ALD Automotive

O zákazníkovi

ALD Automotive je přední světový poskytovatel operativního leasingu pro osobní a užitkové automobily, společnost je součástí silné finanční skupiny Société Générale. ALD Automotive se zaměřuje na leasingové produkty pro firemní zákazníky bez ohledu na počet vozidel v jejich flotile. Klienty jsou menší živnostníci, i velké mezinárodní korporace, o které se společnost stará i na globální úrovni. Klíčovým produktem je Full-Service leasing ALL INCLUSIVE, jenž byl již mnohokrát oceněn v prestižních anketách Zlatá Koruna a Fleet Awards. Ve světě působí ALD Automotive Group ve 37 zemích a spravuje více než 1 000 000 vozidel. V České republice pod názvem ALD Automotive provozuje firma svou činnost od roku 2002 a má ve správě přes 15 000 vozidel. Na Slovensku působí ALD Automotive prostřednictvím své dceřiné společnosti.

Co zákazník řešil a proč?

Společnost ALD Automotive s.r.o. používala pro evidenci požadavků klasický helpdeskový systém a majetek evidovala v Excelu. Cílem projektu bylo implementovat systém, který by rozšířil dosavadní možnosti a komplexně by zastřešil IT procesy. Dalším požadavkem bylo zjednodušit evidenci IT majetku.

Rozsah a popis projektu

Základní implementace zahrnovala aplikaci Servicedesk pro 110 uživatelů a evidenci majetku pro 80 detekovaných počítačů. Aplikace jsou používány jak v mateřské ALD Automotive s.r.o., tak v ALD Automotive Slovakia s.r.o. Během projektu došlu k identifikaci služeb IT a postupnému nastavení procesů Servicedesku. Součástí zakázky byl i modul Outlook Add-in, který umožňuje snadno pracovat s požadavky, aniž by uživatel musel opustit prostředí Microsoft Outlook.

Které vlastnosti zákazník nejvíce oceňuje?

V ALD Automotive oceňují zejména jednoduchost systému a také možnost jednoduché konfigurace. Používání systému je velmi podobné ovládání produktů Microsoft a tak není potřeba žádných speciálních školení pro uživatele. „Zavedení IT dashboardu nám výrazně pomohlo v řízení IT požadavků. Jednotliví IT specialisté mají přímou motivaci dosahovat lepších výsledků. Každý chce být v televizi slavným,“ říká k projektu Aleš Kruczek, ředitel IT.

Přínos pro zákazníka

V rámci implementace projektu byl Servicedesk rozšířen o další procesy mimo IT a také evidence majetku byla rozšířena o informace z ERP systému společnosti. Systém přinesl zefektivnění práce a také lepší evidenci a kontrolu jednotlivých procesů. „Práci řešitelům aplikace Servicedesk usnadňuje také Outlook Add-in. Všechny údaje a komunikaci vidí na jednom místě a nemusí přepínat mezi jednotlivými aplikacemi a mohou rovnou reagovat, což urychluje práci.“ dodává Aleš Kruczek.

Podobné články

Zvyšte svoji úroveň v řízení IT

CIO Newsletter

Přináší nové pohledy na roli CIO ve firmě, inspirativní doporučení, jak v této roli obstát, rady, jak „zvládnout“ zaměstnance IT oddělení, a aktuality v oboru.

více informací

90denní plán nového IT manažera

Zkušený CIO, který vám dá jasnou odpověď, jak postupovat pokud dostanete na starosti IT a očekává se od Vás, že provedete rychlá a účinná opatření.

více informací

Sledujte společnost ALVAO