Spojení jednotlivých oddělení Správy a údržby silnic

Organizace vznikla v podstatě sloučením bývalých samostatných okresních SÚS s různým stupněm vybavenosti a využíváním výpočetní techniky. V rámci budování jednotného informačního systému postupně probíhalo z centra dovybavování HW i SW v jednotlivých lokalitách. Nicméně vedení majetkové operativní evidence zůstalo na úrovni bývalých samostatných okresních SÚS (dnes oblastí). Chyběl kompletní přehled (z hlediska technické a majetkové evidence) o původní i nové technice (zj. o monitorech, tiskárnách a dalším příslušenství), licencích , instalovaném SW na jednotlivých počítačích, souvisejících dokladech. Přibližně 97% všech počítačů je připojeno do sítě.

Cíl projektu

V konečném stavu získat informace nutné pro efektivní řízení IT, hlavně z hlediska optimalizace investic, tedy především:

  • získat a udržovat kompletní informace o využívané výpočetní technice (technická evidence)
  • získat a udržovat přehled o nabytých SW licencích a o SW instalovaném na jednotlivých počítačích (audit SW)
  • shromáždit a udržovat v aktuálním stavu v elektronické podobě doklady vztahující se k provozu IT (faktury, smlouvy, předávací protokoly apod.)
  • vést centrální majetkovou evidenci IT zařízení
  • zjednodušení vzdálené administrace jednotlivých PC

Harmonogram implementace

Již před nasazením systému ALVAO Asset Management probíhalo postupně shromažďování všech dostupných dokladů (faktury, smlouvy) k HW i SW a jejich převod do elektronické podoby. V rámci implementace proběhlo naplnění systému daty ve třech etapách. V první fázi (2 týdny) proběhl sběr informací o technice a instalovaném SW prostřednictvím automatických detekcí. V druhé fázi (2 měsíce) byly postupně fyzicky navštíveny všechny lokality a do systému doplněny další údaje o technice, které nebylo možno získat automatickou detekcí (typová označení, sériová a inventární čísla, data výroby, údaje o počítačích nezapojených do sítě s využitím ručních detekcí, o monitorech, tiskárnách a dalších zařízeních ICT). Ve třetí fázi (1 měsíc) byly dříve získané doklady v elektronické podobě včleněny do systému a provázány na jednotlivé objekty v systému. V následujícím období (1 měsíc) proběhlo a dále bude v rámci rutinního provozu s opakovanými automatickými detekcemi periodicky probíhat vyhodnocování získaných dat, zj. ve vazbě na licence k SW (audit SW) .

Vyjádření zákazníka

„Podařilo se shromáždit a udržovat na jednom místě údaje potřebné k řízení a plánování IT,“ říká Dušan Zapletal, vedoucí oddělení informatiky, Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje, příspěvková organizace kraje.

Podobné články

Zvyšte svoji úroveň v řízení IT

CIO Newsletter

Přináší nové pohledy na roli CIO ve firmě, inspirativní doporučení, jak v této roli obstát, rady, jak „zvládnout“ zaměstnance IT oddělení, a aktuality v oboru.

více informací

90denní plán nového IT manažera

Zkušený CIO, který vám dá jasnou odpověď, jak postupovat pokud dostanete na starosti IT a očekává se od Vás, že provedete rychlá a účinná opatření.

více informací

Sledujte společnost ALVAO