Blog

Ignorovat draky se nevyplácí. Ani v IT.

Osvědčené pohádkové moudro praví, že ignorovat problémy se nevyplácí. V IT to platí dvojnásob.

číst více

Základní revoluční myšlenky ITIL 4

Konečně vyšla nová verze ITIL 4 a všichni si kladou otázku, zda se jí podaří integrovat moderní přístupy jako například Agile, DevOps a Lean. Vznikne společný model pro digitální poskytování služeb?

číst více

Změna, která vás přežije, 3. díl

Tragickou havárii raketoplánu Challenger sledoval v přímém přenosu celý svět. V dalším díle seriálu o řízení změn vysvětlíme, proč se o Challengeru dodnes učí inženýři po celém světě.

číst více

ALVAO jako zlatý partner itSMF 2019

Silné téma letošní itSMF konference formulovala obtížná otázka: Potřebuje ITSM Velký třesk? Když mezi hlavními řečníky konference máte skoro polovinu autorského týmu ITIL Practitioner, nemusíte se bát velkých témat.

číst více

Neustálé zlepšování služeb: studenti Masarykovy univerzity se seznámili s ITILem v praxi

Pod záštitou Masarykovy univerzity a společnosti ALVAO proběhla v prosinci přednáška na téma Neustálé zlepšování služeb: No jo, ale jak na to? Studenti Fakulty informatiky měli možnost poslechnout si odborníky z oboru řízení IT a pomocí příkladu z praxe zjistit, jak přenést metodiku do běžného provozu.

číst více

Rozhovor: Když si k lidem najdete cestu, stane se z projektu společné dítě

Tomáš Gregor původně vystudoval stavbu přehrad. Většinu své kariéry ale strávil řízením velkých projektů. Nyní řídí IT služby a vybrané projekty ve Fakultní nemocnici Ostrava. O projektovém řízení přednáší na univerzitě. Povídali jsme si o tom, proč je lidský faktor řízení projektů nejdůležitější a jak zvládat vyhrocené situace.

číst více

Změna, která vás přežije, 2. díl

Druhý díl seriálu o tom, jak lidé přijímají změny. Jak přesvědčit kolegy, že je změna opravdu nutná?

číst více

Změna, která vás přežije, 1. díl

První díl seriálu praktických tipů, jak realizovat změnové projekty s trvalou hodnotou.

číst více

Již není čas na hrdinství: Od hašení požárů k jejich předcházení

Řada IT oddělení bere svou každodenní práci jako epizodu z katastrofických seriálů. Jejich kancelář připomíná dispečink tísňové linky. V takové situace nezbývá čas řešit skutečnou příčinu problémů.

číst více

Jak kvalitní je vaše IT?

Pokud jste na tom jako většina manažerů IT, nedokážete na jednoduchou otázku v titulku poskytnout jednoznačnou odpověď. V celém odvětví neexistoval jednotný standard, který by vám v tom pomohl. Až donedávna…

číst více

Zápisky z letního workshopu se zákazníky

Pravidelný workshop se zákazníky v krásném prostředí Žďárských vrchů je vždycky milým a příjemným zážitkem. Přinášíme krátký report z letního workshopu.

číst více

Čas upgradovat na ALVAO 10.1

Do nové verze ALVAO jsme naprogramovali více než 100 funkcí a připravili krásný nový design webové aplikace. Seznámit se s nimi můžete zde.

číst více

Přes 150 IT odborníků čerpalo inspiraci na AID2018

Více než 150 IT odborníků minulý čtvrtek místo do práce zamířilo na každoroční konferenci ALVAO Inspiration Day, aby se vzájemně obohatili o zkušenosti s řízením služeb.

číst více

Rozhovor: IT musí být pro byznys skutečným partnerem

Rozhovor o tom, proč IT nemůže zůstat schované za zavřenými dveřmi, jak je důležité sdílení zkušeností s kolegy z jiných firem a proč by měl být IT ředitel součástí vedení firmy.

číst více

Peter Hubbard: Tajemství plnění žádostí

Přečtěte si článek hlavního řečníka nadcházející konference AID 2018. Plnění žádostí je jedna z nejužitečnějších oblastí IT Service Managementu. Peter vám poskytne praktické tipy na jeho zvládnutí.

číst více

Lean IT – neplýtvejte zbytečně energií

Principy oblíbené metody Lean, které používají výrobní podniky po celém světě, můžete uplatnit i v IT. Přečtěte si jak na to.

číst více

Rozhovor: Lean IT pomáhá s kontinuálním zlepšováním

Peter Hubbard je jedním z hlavních konzultantů prestižní společnosti Pink Elephant. V exkluzivním rozhovoru jsme si s ním povídali na téma Lean IT.

číst více

Jen pro ty, kdo se chtějí zlepšovat...

Když vyrábíte nástroje, jednou z nedocenitelných radostí vašeho povolání, je možnost pozorovat druhé lidi, jak pomocí vašeho náčiní přetváří svět kolem sebe. S aplikacemi pro řízení podnikových služeb je to podobné.

číst více