Jak to chodí na ALVAO produktovém workshopu

Produktové workshopy pořádáme několikrát do roka. Scházíme se tam s lidmi, kteří každodenně používají naše aplikace při své práci a společně diskutujeme další rozvoj Alvao softwaru. Je to nejintenzivnější způsob, jakým se zákazníci můžou zapojit do vývoje Alvao. V tomto článku vám přiblížíme témata zatím posledního workshopu a rovnou vás pozveme na ten další.

 

Roadmapa a hlavní témata, kterým se chceme věnovat

Jedna z věcí, na kterých jsme v posledních letech hodně pracovali, je naše schopnost získávat zpětnou vazbu. Pomocí nápadů na webu, dotazníků a osobních rozhovorů máme dnes mnohem lepší představu, jaká témata nejvíce rezonují s našimi zákazníky. Díky tomu na samotném workshopu řešíme v detailu konkrétní provedení dané změny. Jak říká náš kolega, produkt manažer Honza Prudík: Workshopy se hodně posunuly. Už na nich neřešíme, co máme programovat, ale jak to naprogramovat co nejlépe. Na posledním workshopu jsme se věnovali hlavně workflow, práci v týmu, přenositelnosti nastavení a podpoře mobilních zařízení.

 

Jak na workflow, které podpoří širokou škálu scénářů

Alvao používají rozmanité týmy v různých odvětvích. Každá organizace pracuje trochu jinak a náš editor procesních workflow musí pokrýt širokou škálu scénářů. Příkladem může být proces kontroly změn v oddělení jednoho z účastníků workshopu, který obsahuje 15 různých stavů požadavků. Produktový tým zde čelí ne zrovna triviálnímu zadání: Potřebujeme podporovat komplexní scénáře, ale zároveň chceme, aby nastavení v systému bylo co nejjednodušší. Na workshopu jsme probrali změny ve vizuálním editoru procesních workflow a procházeli screeny s navrženým řešením. Probrali jsme novou kategorii mimořádných stavů požadavků a možnost odeslání oznámení žadateli při přechodu do stavu. Diskutovali jsme také další rozvoj automatizací na stavech.

 

Samoobslužný portál a přístup z mobilu

Na tomto místě můžeme prozradit jednu z nejvýraznějších připravovaných novinek do nové verze, kterou je samoobslužný portál. Ještě než člověk zadá požadavek přes katalog služeb, má možnost na samoobslužném portálu najít řešení svého problému. V době workshopu jsme měli připravenou první verzi portálu, kterou jsem si mohli vyzkoušet a odhalit její přednosti a nedostatky. Hodně jsme řešili také pořadí odpovědí ve vyhledávání na samoobslužném portálu. Co uživatele zajímá nejvíc: Aktuální zprávy? Existující požadavky? Báze znalostí?

Život se snažíme řešitelům i žadatelům usnadnit také lepším přístupem z mobilních zařízení. Na workshopu jsme se bavili o našem konceptu mobilní aplikace a o tom, jak budeme práci z mobilů řešit. Konkrétně jsme procházeli připravované změny webového designu s větší responzivitou a snadnou ovladatelností z mobilu.

 

Přenositelná nastavení

Poslední z témat, které v článku zmíníme, je přenositelnost nastavení. V běžné praxi tým zodpovědný za provoz Alvao většinu nastavení a změn nejprve zkouší v testovacím prostředí, teprve následně je uvádí do provozu. To v současnosti znamená vyklikávat většinu nastavení dvakrát. Do další verze chceme umožnit snadnější přenos rozličných nastavení, jako je například vytvoření nové služby a procesů pro nové oddělení ve firmě. To přijde vhod právě pro scénář uvedený výše. Zároveň nám to umožní pro vás připravit předdefinované balíčky nastavení, které vám usnadní práci. Na workshopu jsme probírali konkrétní situace, kdy tým tuto možnost nejvíce potřebuje.

 

Zapojte se do rozvoje Alvao již toto září

Workshop ale není jen o práci. Jeho nedílnou součástí je večer v milém prostředí hotelu Podlesí na Vysočině se saunou, bowlingem a dalšími možnosti zábavy. Večerům na zatím posledním workshopu vládlo sledování MS v hokeji, ale na tom podzimním bude vše jinak. Pokud se chcete zapojit, neváhejte nás kontaktovat. Budeme probírat velice podobná témata a výstupy z workshopu budou mít bezprostřední vliv na podobu některých funkcí v Alvao.

 

Hlasujte pro nápady, které chcete vidět v nové verzi

 
Pokud jste naším zákazníkem, můžete kdykoliv hlasovat pro nové funkce v sekci Nápady na webovém portálu. Níže nabízíme pro inspiraci některé ze zajímavých funkcí, které zvažujeme do vývoje. Dejte hlas těm, které chcete vidět v nové verzi.
 
SD – Vizuální editor pracovního postupu (procesu)
WA – Tabulky – responzivní design pro mobilní zařízení
Samoobslužný katalog služeb
SD – Navázání požadavku na více CI
ALVAO – nástroj pro automatické odesílání reportů e-mailem
SD – Nový požadavek – umožnit název požadavku skládat z hodnot položek formuláře
Export/import služby z testů do produkčního prostředí
SD – Změna stavu s Poznámkou (komentářem)

 

 

Podobné články

Zvyšte svoji úroveň v řízení IT

CIO Newsletter

Přináší nové pohledy na roli CIO ve firmě, inspirativní doporučení, jak v této roli obstát, rady, jak „zvládnout“ zaměstnance IT oddělení, a aktuality v oboru.

více informací

90denní plán nového IT manažera

Zkušený CIO, který vám dá jasnou odpověď, jak postupovat pokud dostanete na starosti IT a očekává se od Vás, že provedete rychlá a účinná opatření.

více informací