Service desk pro 16 000 uživatelů zabodoval v soutěži IT projekt roku

Na zavedení ALVAO Service Desku ve Finanční správě ČR jsme skutečně hrdí. Řešení pro šestnáct tisíc uživatelů pracujících ze 160 různých lokalit, nasazené za šest měsíců, bylo naší nejnáročnější implementací v roce 2018. Z výsledku společného úsilí jsme spolu se zákazníkem měli skutečnou radost. Za celým projektem jsme si nemohli přát lepší tečku, než nám přichystala šestnáctičlenná porota pod vedením Prof. Ing. Zdeňka Molnára, CSc, když nás vybrala mezi finalisty soutěže IT projekt roku.

Mezi množstvím silných a zajímavých projektů, které se spolu s námi dostaly do finále, jsme se nakonec stali nejúspěšnějším ITSM řešením ve státní a veřejné správě za loňský rok. Slavnostní předání a gala večer při jeho příležitosti jsme si užili stejně jako možnost sledovat, kam kráčí digitalizace v průmyslových či finančních odvětvích.

Nový service desk pro Finanční správu musel být schopen podporovat všechny vnitřní procesy a rozmanité scénáře. Hlavně ale musel být maximálně přívětivý pro uživatele. Důležitá byla rovněž snadná administrace systému, aby systém mohli bez problému spravovat na konkrétním pracovišti IT.

Petr Grochol, ředitel odboru aplikačních systémů, chtěl řešení nasazovat agilním způsobem postupně napříč organizací a odděleními. Prvním pracovištěm, kterému Service desk pomohl, byl Finanční úřad pro Středočeský kraj včetně územních pracovišť a to v oblasti provozního zabezpečení budov. Petr Grochol vysvětluje důvody za tímto rozhodnutím: „Jedná se o složitý proces, ve kterém se požadavky třídí jak dle organizační struktury, tak dle lokality jejich výskytu. Proces je navíc mimo IT.“

Po úspěšném pilotním nasazení pokračovala implementace do celé organizace. Spolupráce s Petrem Grocholem a jeho kolegy si velmi ceníme a máme radost, že jsme spolu mohli zabodovat v soutěži IT projekt roku.


 



Podobné články

Zvyšte svoji úroveň v řízení IT

CIO Newsletter

Přináší nové pohledy na roli CIO ve firmě, inspirativní doporučení, jak v této roli obstát, rady, jak „zvládnout“ zaměstnance IT oddělení, a aktuality v oboru.

více informací

90denní plán nového IT manažera

Zkušený CIO, který vám dá jasnou odpověď, jak postupovat pokud dostanete na starosti IT a očekává se od Vás, že provedete rychlá a účinná opatření.

více informací