ALVAO Service Desk přirozeně zapadl do firemní IT strategie Českých aerolinií.

České aerolinie a.s. jsou moderní leteckou společností zaměřenou na přepravu cestujících na pravidelných linkách. Na trhu působí od roku 1923, patří tak mezi pět nejstarších leteckých společností na světě. České aerolinie jsou zakládajícími členy Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) a od roku 2001 také členem globální aliance leteckých společností SkyTeam.
Po oddělení společnosti od Českého aeroholdingu vznikla nová IT infrastruktura na cloudovém řešení MS Azure. Tým hledal moderní nástroj pro řízení IT služeb, který elegantně zapadne do nového prostředí. ALVAO bylo přirozenou volbou.

Létání v cloudu – sázka na MS Azure

Rok 2016 byl pro České aerolinie náročným obdobím. Společnost se oddělovala od mateřské firmy Český aeroholding a po rozdělení bylo nutné postavit informační technologie společnosti na zelené louce. Vedení IT stálo před nelehkým rozhodnutím: Máme budovat novou HW infrastrukturu za nemalé částky? Máme dostatek času na přípravu a nasazení? Víme, jaký rozsah prostředků bude společnost v budoucnu potřebovat? Všechny tyto otázky vedly k rozhodnutí postavit novou infrastrukturu ve flexibilním cloudovém prostředí.
„My jsme letecká společnost, my nechceme řešit problematiku hardware,“ vysvětluje Juraj Liška, ICT Director „Využití cloudové technologie nám dává větší flexibilitu, pomáhá nám ušetřit náklady a usnadňuje propojení našich pracovišť po celém světě.“ Z průzkumu dostupných řešení vykrystalizoval jasný vítěz – Microsoft Azure, který nejlépe podporuje potřeby a širokou softwarovou základnu letecké společnosti.
Spolu s novou cloudovou infrastrukturou bylo samozřejmě nutné nastavit procesy pro řízení IT služeb, spravování požadavků a řešení incidentů.

Řízení IT v komplexním prostředí letecké společnosti

Z hlediska technologie, logistiky i personálních otázek představuje letecký průmysl skutečnou výzvu. IT tým v ČSA zajišťuje provoz složité technologické infrastruktury, která podporuje všechny provozní oblasti. Řeší problematiky klíčových technologií a technického zajištění, spolupráci s partnery i podporu koncových uživatelů dislokovaných na různých pracovištích po světě. Dohromady se jedná zhruba o 300 zaměstnanců v backoffice a 600 zaměstnanců leteckého personálu. Aby mohl tým podporovat takto náročné prostředí, potřebuje flexibilní a současně plnohodnotný nástroj k řízení procesů.
„Základním kritériem pro nás byla jednoduchost. Jednoduchost nasazení i používání. ALVAO jsme rychle uvedli do provozu. Šlo to hladce i díky tomu, jak snadno se systém integruje na Exchange a Azure Active Directory. Pro uživatele je nástroj intuitivní, takže neztrácí čas čtením manuálu. Můžeme přitom používat složitější funkce podle našich potřeb. Nechceme ohýbat naše procesy podle nástroje. Vytvoříme optimální proces a nástroj se má přizpůsobit procesu. V tom nám ALVAO naprosto vyhovuje,“ říká Juraj Liška.

Podobné články

Zvyšte svoji úroveň v řízení IT

CIO Newsletter

Přináší nové pohledy na roli CIO ve firmě, inspirativní doporučení, jak v této roli obstát, rady, jak „zvládnout“ zaměstnance IT oddělení, a aktuality v oboru.

více informací

90denní plán nového IT manažera

Zkušený CIO, který vám dá jasnou odpověď, jak postupovat pokud dostanete na starosti IT a očekává se od Vás, že provedete rychlá a účinná opatření.

více informací