Asset Management a Service Desk ALVAO pomohl společnosti LINET zvýšit kvalitu dodávaných služeb

Rozvoj IT služeb společnosti LINET začalo brzdit zastaralé řešení, které nevyhovovalo moderním měřítkům. Produkty Asset Management a Service Desk ALVAO zavedly řízení IT podle světových standardů ITSM, zvýšily spokojenost uživatelů s IT službami a připravily půdu pro další příležitosti.

Společnost LINET s r.o. je součástí skupiny LINET Group SE, světového výrobce zdravotnických lůžek. Firma si zakládá zejména na inovacích, které zkvalitňují úroveň zdravotní péče ve více než 100 zemích světa.

IT oddělení podporovalo 16 společností v rámci celého světa s nástrojem, který postupem času přestal vyhovovat efektivnímu řízení.

Uživatelé IT služeb byli nespokojení a chybělo podpůrné řešení pro všechny firemní procesy

Společnost LINET využívala pro řízení požadavků uživatelů systém Taskpool, který byl vyhovující do počtu 12 zaměstnanců IT oddělení a do 200 požadavků měsíčně. Po zvýšení počtu zaměstnanců oddělení na 29 firma začala řešit přibližně 1200 požadavků měsíčně a systém přestal být efektivní, protože vyžadoval velké množství lidské kontroly.
“Systém Taskpool jsme implementovali před 8 lety jako jednoduché a levné řešení. Toto řešení jsme ve spolupráci s dodavatelem postupně vylepšovali a tudíž bylo pro prvních 6 let naprosto vyhovující. Poslední 2 roky již řešení brzdilo rozvoj IT služeb pro zákazníky. Podporovalo pouze proces “Incident management” a nebylo možné ho rozšířit o další procesy,” okomentoval výchozí situaci Petr Němeček, IT Manager LINET Group SE.

Stávající řešení navíc brzdilo další rozvoj, k čemuž Petr Němeček dodal: “Do systému nebylo možné implementovat servisní katalog, který je pro další rozvoj IT služeb klíčový. Zároveň nám chyběla možnost systém využívat pro další procesy, jako například evidence balíků, správa zařízení a podobně.”

Díky úspěšné implementaci ALVAO Asset Management a Service Desk se podařilo:


  • Zavést servisní katalog IT služeb.
  • Zrušit papírové žádosti.
  • Snížit administrativu pro všechny uživatel firmy.
  • Zvýšit podporu nejen IT procesů, ale pro všechny servisní činnosti.

Rozhodla variabilita řešení, které je dostupné pro všechny procesy ve firmě

Moderní firmy řídí svá IT oddělení podle osvědčených světových standardů ITSM. Využíváním těchto standardů přispívá k efektivnímu řízení chodu IT oddělení a zároveň pomáhá předcházet incidentům.

“Hledali jsme řešení, které bude dostupné pro všechny podpůrné procesy společnosti, nejen pro IT. Proto jsme se rozhodli pro produkty Service Desk i Asset Management, díky kterému můžeme evidovat balíky, hardware a další vybavení. Oba produkty zároveň nabízejí dostatečné příležitosti pro budoucí vylepšování,” popsal výběr produktů Petr Němeček.

Díky produktům ALVAO jsme snížili administrativu a pracujeme účinně

Pokud chce firma efektivně řídit procesy a úsporně financovat, potřebuje k tomu relevantní, přesné a rychlé podklady a neustálý přehled o dění uvnitř oddělení. K tomu mimojiné slouží systém Service Desk, který podporuje a je certifikovaný na 6 ITSM procesů: Incident management, Problem management, Change management, Request fulfilment, Service Asset a Configuration management.
To byl jeden z benefitů, které společnost LINET po implementaci získala. O dalších pohovořil Petr Němeček:
“Součástí implementace bylo také vytvoření servisního katalogu, který posunul úroveň služeb o řád výše. Servisní katalog je základní komunikační nástroj IT a zákazníků. Implementací servisního katalogu a k němu příslušných schvalovacích postupů jsou zrušeny veškeré papírové žádosti IT. Dále se zvýšila bezpečnost dat společnosti, jelikož schvalování není závislé na znalostech schvalování ze strany pracovníků IT, ale matice je přímo nastavena v systému.”

Díky produktům Service Desk a Asset Management se podařilo IT oddělení transformovat na globálního poskytovatele IT služeb, posunout kvalitu služeb pro interní i externí zákazníky, zvýšit efektivitu IT procesů a tím snížit ceny IT služeb.